Search SYABAS  
Home » Media »

Media :: Press Release

PEMBAIKAN PAIP PECAH SIAP DILAKUKAN - PENDUDUK PULAU KETAM DAN KAMPUNG SUNGAI LIMA MULAI DAPAT BEKALAN SEPERTI BIASA
 

SIARAN MEDIA (MAKLUMAN NO.8)

21 JULAI 2014

 

PEMBAIKAN PAIP PECAH SIAP DILAKUKAN - PENDUDUK PULAU KETAM DAN KAMPUNG SUNGAI LIMA MULAI DAPAT BEKALAN SEPERTI BIASA

 

Kuala Lumpur – Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS) ingin memaklumkan bahawa kawasan Pulau Ketam dan Kampung Sungai Lima yang mengalami gangguan bekalan air tidak berjadual yang lalu apabila paip yang membekalkan air ke kawasan berkenaan pecah semenjak 21 Jun 2014 kini telah mendapat bekalan air seperti biasa.

 

Untuk makluman, kerja-kerja pengesanan kebocoran dan pembaikan paip pada dua lokasi yang berlainan disebabkan kerja-kerja penggerudian dasar laut oleh pihak ketiga pada 12 Julai 2014 lalu telah siap dibaiki sepenuhnya pada jam 5.00 petang semalam, 20 Julai 2014 dan selepas pembersihan saluran paip tersebut, air telah mula dibekalkan kepada pengguna pada jam 1.00 pagi, 21 Julai 2014.

 

SYABAS turut ingin memberi penjelasan bahawa pembaikan paip tersebut telah mengambil masa yang agak lama untuk disiapkan kerana kesukaran dalam mencari lokasi paip dan kebocoran di dasar laut, selain ianya turut berlaku di dua lokasi yang berlainan.

 

Pihak SYABAS juga ingin mengambil peluang untuk mengucapkan ribuan terima kasih di atas segala kerjasama yang diberikan oleh pelbagai pihak khususnya kepada pihak kontraktor SYABAS dan kakitangan SYABAS yang telah bertungkus lumus membantu pihak SYABAS dalam pembaikan kerosakan paip tersebut dan juga menangani gangguan bekalan air ini dengan mengagihkan bekalan air ke kawasan-kawasan yang terjejas.

 

SYABAS juga amat memahami segala kesulitan yang dialami oleh para pengguna khususnya di kawasan-kawasan yang terlibat dan ingin mengucapkan ribuan terima kasih juga kepada semua para pengguna di atas pemahaman dan kesabaran dalam menghadapi situasi ini serta kerjasama yang diberikan kepada pihak SYABAS sepanjang tempoh gangguan ini berlaku.

 

 

~TAMAT~

 

 

PRISCILLA ALFRED

Pengurus Besar, Jabatan Komunikasi Korporat & Hal Ehwal Awam

 

 

** Pihak SYABAS turut menyarankan orang ramai yang mempunyai sebarang aduan atau pertanyaan supaya menghubungi Pusat Perkhidmatan Pelanggan SYABAS (PUSPEL) menerusi talian bebas tol yang beroperasi 24 jam sehari, di talian 1-800-88-5252 atau SMS dengan menaip PUSPEL<jarak>aduan / pertanyaan dan hantar kepada 39222. Pengguna juga boleh membuat aduan di laman Facebook atau Twitter SYABAS dengan menaip ‘puspel’ atau ‘puspel syabas’.

 

More Press Release ...
BEBERAPA KAWASAN DI SEKITAR WILAYAH GOMBAK MENGALAMI GANGGUAN BEKALAN AIR TIDAK BERJADUAL EKORAN KEJADIAN PAIP PECAH  
STATUS TERKINI GANGGUAN BEKALAN AIR TIDAK BERJADUAL DI PULAU KETAM & SUNGAI LIMAU AKIBAT PAIP DI DASAR LAUT PECAH 
GANGGUAN BEKALAN AIR TIDAK BERJADUAL DAN TEKANAN RENDAH DI BEBERAPA KAWASAN DI NEGERI SELANGOR DAN WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR DISEBABKAN PENGURANGAN PENGELUARAN AIR TERAWAT DARI LOJI RAWATAN AIR (LRA) SUNGAI SELANGOR FASA 1 (SSP1), LRA SUNGAI SELANGOR FASA 2 (SSP2) DAN LRA SUNGAI SELANGOR FASA 3 (SSP3) 
STATUS TERKINI GANGGUAN BEKALAN AIR TIDAK BERJADUAL DI PULAU KETAM EKORAN PAIP DI DASAR LAUT PECAH 
KERJA PENGOREKAN TEROWONG MENYEBABKAN PAIP PECAH DI JALAN IMBI, KUALA LUMPUR 
TNB POWER SUPPLY FAILURE CAUSES UNSCHEDULED WATER SUPPLY  
STATUS TERKINI GANGGUAN BEKALAN AIR TIDAK BERJADUAL DAN TEKANAN AIR RENDAH DI BEBERAPA KAWASAN DI NEGERI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 
SYABAS SYOR PENGGUNA SEGERA JELASKAN BIL AIR TERTUNGGAK 
STATUS TERKINI GANGGUAN BEKALAN AIR TIDAK BERJADUAL DAN TEKANAN AIR RENDAH DI BEBERAPA KAWASAN DI NEGERI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Wednesday, 23 July 2014