Search SYABAS  
Home » Media »

Media :: Press Release

NOTIS GANGGUAN BEKALAN AIR BERJADUAL DI WILAYAH PETALING PADA 26 NOVEMBER 2014
 

 

SIARAN SEGERA

14 NOVEMBER 2014


Kuala Lumpur – Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS) ingin memaklumkan bahawa sebahagian kawasan di Wilayah Petaling yang membabitkan kira-kira 7,035 akaun pengguna di 27 kawasan sekitarnya, akan mengalami gangguan bekalan air sementara, akibat kerja-kerja menaik taraf sistem bekalan air yang akan dilaksanakan seperti berikut:

  

KERJA MENAIK TARAF:

Kerja penggantian enam (6) Injap ‘inlet’ dan ’outlet’ di Kolam Talu (Bandar Pinggiran Subang), Subang Bestari, Wilayah Petaling.

 

TARIKH/MASA GANGGUAN (12 jam):

26 November 2014 (Rabu), mulai jam 9.00 pagi hingga 9.00 malam.

 

KAWASAN, JALAN DAN TAMAN TERLIBAT:

Wilayah Petaling:

Jalan Qamari, Jalan Matahari, Jalan Kejora, Jalan Waruna, Jalan Musytari, Jalan Bumi, Jalan Uranus, Jalan U5/33, Jalan Suria, Jalan Dinar, U3; Jalan Tasik Raja Lumu, U4; Jalan Apollo, Jalan Bulan, Jalan Utarid, Taman Nusa Subang, Taman Subang Idaman, Taman Puteri Subang, Bandar Pinggiran Subang, Taman Subang Kristal, Subang Impian, Taman Desa Subang, Jalan Pluto, Subang Suria, Taman Subang Intan, Pejabat Kerajaan Daerah Petaling, Mahkamah Syariah Daerah Petaling dan Pangsapuri Flora.

 

Berikutan itu, para pengguna dinasihatkan agar membuat persediaan dengan menyimpan bekalan air secukupnya bagi menghadapi gangguan bekalan air sementara ini, serta menggunakan air secara berhemah sepanjang tempoh gangguan tersebut. Pihak SYABAS berharap pengguna yang terlibat dengan gangguan sementara ini dapat bersabar dan memahami kesulitan yang dialami.

 

 

Para pengguna juga disarankan menghubungi Pusat Perkhidmatan Pelanggan (PUSPEL) menerusi talian bebas tol 1-800-88-5252 atau SMS; dengan menaip PUSPEL<jarak><aduan/pertanyaan>, dan hantar ke 39222. Informasi gangguan bekalan air ini juga boleh diperolehi dari laman web SYABAS di www.syabas.com.my; www.twitter.com/puspel dan ’facebook’ dengan menaip ‘puspel’ atau ‘puspel syabas’.

 

Pada masa sama, pihak SYABAS meminta para pengguna yang menghubungi Pusat Panggilan SYABAS (PUSPEL) agar bersabar jika terpaksa  menunggu lebih lama sedikit sebelum panggilan dijawab berikutan kesesakan talian telefon PUSPEL.

 

Harap maklum.

 

PRISCILLA ALFRED

Pengurus Besar Jabatan Komunikasi Korporat & Hal Ehwal Awam

More Press Release ...
WATER DEAL SIGNED BY PUNCAK NIAGA HOLDINGS BERHAD (PUNCAK NIAGA) AND PENGURUSAN AIR SELANGOR SDN BHD (AIR SELANGOR) 
PUNCAK NIAGA HOLDINGS BERHAD (PUNCAK NIAGA) DAN PENGURUSAN AIR SELANGOR SDN BHD (AIR SELANGOR) METERAI PERJANJIAN 
SYABAS SYOR PENGGUNA SEGERA JELASKAN BIL AIR TERTUNGGAK 
PUMP FAILURE AT DAM CAUSES WATER DISRUPTION – SYABAS CLARIFIES ISSUE 
STATUS PEMULIHAN KAWASAN BEKALAN AIR TERAWAT BERIKUTAN GANGGUAN BEKALAN AIR TIDAK BERJADUAL DI TUJUH (7) WILAYAH DI NEGERI SELANGOR DAN WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR SEHINGGA JAM 1 PAGI, 16 OKTOBER 2014 
STATUS PEMULIHAN KAWASAN BEKALAN AIR TERAWAT BERIKUTAN GANGGUAN BEKALAN AIR TIDAK BERJADUAL DI TUJUH (7) WILAYAH DI NEGERI SELANGOR DAN WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR SEHINGGA JAM 11 MALAM, 15 OKTOBER 2014 
STATUS PEMULIHAN KAWASAN BEKALAN AIR TERAWAT BERIKUTAN GANGGUAN BEKALAN AIR TIDAK BERJADUAL DI TUJUH (7) WILAYAH DI NEGERI SELANGOR DAN WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR SEHINGGA JAM 9 MALAM, 15 OKTOBER 2014 
STATUS PEMULIHAN KAWASAN BEKALAN AIR TERAWAT BERIKUTAN GANGGUAN BEKALAN AIR TIDAK BERJADUAL DI TUJUH (7) WILAYAH DI NEGERI SELANGOR DAN WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR SEHINGGA JAM 7 MALAM, 15 OKTOBER 2014 
STATUS PEMULIHAN KAWASAN BEKALAN AIR TERAWAT BERIKUTAN GANGGUAN BEKALAN AIR TIDAK BERJADUAL DI TUJUH (7) WILAYAH DI NEGERI SELANGOR DAN WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR SEHINGGA JAM 5 PETANG, 15 OKTOBER 2014 
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Saturday, 22 November 2014